Τό Πνεύμα τό Αγιον εισχωρεί παντού.Γι'αυτό εκείνος πού εμφορείται υπό τού Αγίου Πνεύματος,έχει τήν γνώση Τού Θεού.Γνωρίζει τό παρελθόν,τό παρόν καί τό μέλλον.Τού τά φανερώνει τό Αγιον Πνεύμα.Τίποτα δέν είναι άγνωστο στόν Θεό απ'τίς πράξεις μας διότι γράφονται όλα.Γράφονται κι όμως δέν γράφονται. Γεννιούνται καί υπάρχουν,αλλά καί δέν γεννιούνται.Αυτό πού ξέρετε εσείς τώρα, τό ξέρει Ο Θεός,πρό καταβολής κόσμου.Σάς θυμίζω αυτό πού λέει ο Αγιος Συμεών,ο Νέος Θεολόγος,στήν Ευχή πρό τής Θείας Μεταλήψεως.Ακούστε:
- Τό μέν ακατέργαστόν μου έγνωσαν οί οφθαλμοί σου,επί τό βιβλίον δέ σου καί τά μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα σοι τυγχάνει-.
Αυτά τά λόγια,κάποιοι τά παρεξηγούν καί τά μπερδεύουν.
-Αφού Ο Θεός τά έχει όλα γραμμένα,έχομε μοίρα,λένε,έχομε τύχη,έχομε πεπρωμένο.Αρα ήταν γραμμένο καί πεπρωμένο,νά κάνεις π.χ φόνο, σέ είχε προορίσει γι αυτό Ο Θεός-.
Θά μού πείς:
-Αν είναι γραμμένο ότι εγώ πρόκειται νά σκοτώσω εσένα,είμαι εγώ υπεύθυνος ή ανεύθυνος; Αφού καί τά μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα σοι τυγχάνει,γιατί νά είμαστε υπεύθυνοι οί άνθρωποι; Τώρα πες μου εσύ,πού λέεις ότι Ο Θεός είναι αγαθός,γιατί τό έγραφε καί δέν μέ εμπόδισε νά τό κάνω;
Εδώ είναι τό μυστήριο.Ο Θεός εν τη παντοδυναμία καί παγγνωσία Του γνωρίζει τά πάντα καί τά μέλλοντα νά συμβούν,αλλά δέν είναι Εκείνος υπαίτιος γιά τό κακό.Ο Θεός γνωρίζει,αλλά δέν προορίζει.Γιά Τόν Θεό,δέν υπάρχει παρελθόν, παρόν καί μέλλον.Ολα είναι γυμνά καί τετραχηλισμένα ενώπιόν Του.Πώς τό λέει ο Απόστολος Παύλος;
- Πάντα δέ γυμνά καί τετραχηλισμένα τοίς οφθαλμοίς Αυτού.
-Ως Παντογνώστης γνωρίζει καί τό αγαθό καί τό κακό.Συνεργάζεται μέ τό αγαθό ώς φύσει αγαθός καί είναι ξένος τού κακού.Αφού είναι ξένος τού κακού,πώς είναι δυνατόν νά μάς προορίζει γι' αυτό;
Ο Θεός εδημιούργησε τά πάντα,καλά λίαν καί έδωσε σέ όλα αγαθό, άγιο προορισμό.
Τό κακό είναι πρόβλημα,τό οποίο η θρησκεία μας τό εξηγεί μ'έναν θαυμάσιο τρόπο,πού καλύτερος δέν υπάρχει.Η εξήγηση πού τού δίνει είναι η εξής:
-Τό κακό υπάρχει καί προέρχεται απ'τόν διάβολο.Μέσα μας έχομε καί τό κακό καί τό αγαθό πνεύμα πού μάχονται μεταξύ τους.:
-H γάρ τόν ένα μισήσει καί τόν έτερον
αγαπήσει,ή ενός ανθέξεται καί τού ετέρου καταφρονήσει.
-Ού δύνασθε Θεώ δουλεύειν καί μαμωνά.Μέσα μας,δηλαδή,γίνεται πάλη μεταξύ καλού καί κακού. Σ'αυτήν όμως τήν πάλη,ο άνθρωπος είναι ελεύθερος ν'αποφασίσει τί θά διαλέξει. Αρα δέν είναι Ο Θεός πού προορίζει κι αποφασίζει.αλλά η ελεύθερη βούληση τού ανθρώπου.
Αγίου
Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου.
Βίος καί λόγοι.

0 Σχόλια