ΟΠΟΙΟΣ ΣΚΥΒΕΙ ΤΑΠΕΙΝΑ ΚΑΙ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ........ ( ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ).




-Γέροντα,ποιές αρετές πρέπει νά έχει ο άνθρωπος, γιά νά τόν επισκιάσει η Χάρις Τού Θεού ? - Καί μόνο η ταπέινωση φθάνει. Συχνά μέ ρωτούν:-Πόσος χρόνος χρειάζεται,γιά νά αποκήσει κανείς τήν Θεία χάρη? - Μερικοί μπορεί σέ όλη τους τήν ζωή, νά ζούν δήθεν πνευματικά,νά κάνουν άσκηση κ.λ.π.αλλά νά νομίζουν ότι είναι κάτι καί γι αυτό νά μήν λαμβάνουν τήν Χάρη τού Θεού. Ενώ άλλοι, σέ λίγο χρόνο χαριτώνονται, επειδή ταπεινώνονται. Αν ο άνθρωπος ταπεινωθεί, μπορεί μέσα σέ ένα λεπτό, νά τόν λούσει η Θεία Χάρις, νά γίνει άγγελος καί νά βρεθεί στόν Παράδεισο. Ενώ άν υπερηφανευθεί, μπορεί μέσα σέ ένα λεπτό, νά γίνει ταγκαλάκι καί νά βρεθεί στήν κόλαση. Αν θέλει δηλαδή ο άνθρωπος, γίνεται αρνί,άν θέλει γίνεται άγριο ζώο.Τά καϋμένα τά άγρια ζώα καί νά θέλουν νά γίνουν αρνιά,δέν μπορούν. Στόν άνθρωπο όμως Ο Θεός έδωσε τήν δυνατότητα νά γίνει από άγριος αρνί, αρκεί νά τό θελήσει.

Η Χάρις Τού Θεού,πάει μόνον στόν ταπεινό καί πράο άνθρωπο. Εκεί αναπαύεται τό πνεύμα Τού Θεού.Είδες τί λέει ο Προφήτης Ησαϊας ? -Επί τίνα επιβλέψω, αλλ'η επί τόν ταπεινόν καί ησύχιον ? Ο Θεός θέλει νά έχουμε μόνο λίγη ταπείνωση γιά νά συγγενεύουμε μαζί Του καί μετά όλες οί δωρεές έρχονται άφθονες, η μία μετά τήν άλλη. Γιατί Ο Θεός,χρωστά κατά κάποιον τρόπο στόν ταπεινό άνθρωπο, πολλή Χάρη καί τού τήν δίνει ώς δώρο,χωρίς εκείνος νά τήν ζητήσει. Είναι πνευματικός νόμος αυτό. - Ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, ταπεινοίς δέ δίδωσι χάριν-, δέν λέει τό Ευαγγέλιο ?. Ετσι τά έχει κανονίσει Ο Θεός. Είμαι ταπεινός θά πεί -Εχω Θεία χάρη. Πολύ ταπεινός,πολλή Χάρη λαμβάνει από Τόν Θεό, γιατί ο ταπεινός, σάν σφουγγάρι τήν ρουφάει τήν Θεία Χάρη.

Οποιος σκύβει ταπεινά καί δέχεται τά χτυπήματα από τούς άλλους,διώχνει τά δικά του εξογκώματα,ομορφαίνει πενευματικά σάν Αγγελος καί έτσι χωράει από τήν στενή πύλη τού Παραδείσου. Στόν Ουρανό,δέν ανεβαίνει κανείς μέ τό κοσμικό ανέβασμα, αλλά μέ τό πνευματικό κατέβασμα.

Πάθη καί αρετές. Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου.(Λόγοι Ε΄)

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια